Dzięki dofinansowaniu z Funduszy Europejskich polskie marki będą miały szansę na pokazanie swoich produktów i usług podczas wystawy światowej Expo 2025 w Japonii.
Już od 23 lipca Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozpocznie przyjmowanie wniosków do naboru „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, w którym można otrzymać 50% dofinansowania na wyjazdy biznesowe związane z Expo 2025 r. w Japonii oraz działania promocyjne na rynkach docelowych.
Inicjatywa jest skierowana do polskich przedsiębiorstw mających znaczący potencjał eksportowy na rynkach międzynarodowych. Mowa tu zarówno o samej Japonii, jak i innych krajach Azji Południowo-Wschodniej (Korea Południowa, wybrane państwa Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN: Filipiny, Indonezja, Malezja, Singapur, Tajlandia, Brunei, Wietnam, Laos, Kambodża).
Wsparcie uzyskają projekty przedsiębiorców, którzy przewidują udział w wydarzeniach targowych i konferencyjnych określonych w Programie promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie EXPO 2025 w Osace, Kansai.
Program oferuje dofinansowanie do 50% kosztów kwalifikowalnych, a całkowity budżet na ten cel wynosi 25 mln zł. Nie ma minimalnej ani maksymalnej wartości kosztów kwalifikowalnych. Wnioski można składać od 23 lipca do 26 września 2024 r.
Otrzymane dofinansowanie można przeznaczyć na:
- udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji;
- wyjazdowe misje gospodarcze w celu odbycia spotkań z potencjalnymi kontrahentami, połączone z udziałem wnioskodawcy w wydarzeniach targowych w charakterze zwiedzającego lub seminariach/konferencjach branżowych w czasie trwania misji odbywających się na rynkach docelowych wskazanych w Programie promocji;
- kampanie promocyjne ukierunkowane na rynki docelowe wskazane w Programie promocji;
- misję wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Eksportowe (20.05.2025 r.);
- misję wyjazdową na Polsko-Japońskie Forum Inwestycyjne (30.09.2025 r.)
Co jest wymagane?
Aby wziąć udział w naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP” na rynki azjatyckie, firmy muszą spełniać m. in. kryteria:
- Wysokość przychodów: Wnioskodawca musi wykazać przychody netto ze sprzedaży produktów na eksport w wysokości co najmniej 20% przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług;
- Rodzaj przedsiębiorstwa: Uczestnikami mogą być jedynie mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwa (MŚP), zarejestrowane i prowadzące działalność na terenie Polski;
- Nakłady na działalność B+R: Wnioskodawca ponosił nakłady na działalność badawczo-rozwojową lub wdrożył innowacje produktowe lub w procesach biznesowych w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, co znajduje odzwierciedlenie w złożonym do GUS formularzu PNT-01, PNT-02 lub PNT-02u;
- Zakres działań: Dofinansowanie może obejmować koszty działań promocyjnych, takich jak udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy na wydarzeniach targowych wskazanych w Programie promocji.
Szczegółowe informacje o trwającym naborze „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia) znajdują się na stronie PARP: https://www.parp.gov.pl/component/grants/grants/promocja-marki-innowacyjnych-msp-expo-2025-japonia.
Powrót